close

最近將買過的cd全部拿出來聽一遍
Savage Garden 的歌真的很棒! (雖然已經解散了)
尤其我最喜歡 Affirmation 專輯裡的這首 "The Lover After Me"
是一首適合獻給前情人的歌,表達分手了但自己的愛還是沒變的心情

"The Lover After Me" 在我之後的戀人

Here I go again I promised myself I wouldn't think of you today
今天我又再次承諾,自己不會想起你
It's been seven months and counting
已經過了七個月,我計算著
You've moved on
你離開我的時間
I still feel exactly the same
我依然確切地有相同感覺
It's just that everywhere I go all the buildings know your name
無論我去何處,建築物都曉得你的名字
Like photographs and memories of love
就像愛的相片和記憶
Steel and granite reminders
鋼和花崗岩不時提醒著
The city calls your name and I can't move on
整個城市呼喚著你的名字而我無法離去

Ever since you've been gone
自從你離開我
The lights go out the same
燈光還是照樣明亮
The only difference is
唯一的差異是
You call another name
你嘴裡喊著是他人的名字
To your love
是你的愛
To your lover now
是你現在的戀人
To your love
是你的愛
The lover after me
在我之後的另一個戀人

Am I all alone in the universe?
我是全世界最孤單的人嗎?
There's no love on these streets
街道上完全沒有愛
I have given mine away to a world that didn't want it anyway
我離開這個傷心地,我已經無所謂
So this is my new freedom
這是我的新自由
It's funny
聽起來很可笑
I don't remember being chained
我不記得被愛束縛著
But nothing seems to make sense anymore
反正一切似乎都沒意義了
Without you I'm always twenty minutes late
失去你我的生命週期總是晚了二十分鐘

Ever since you've been gone
自從你離開我
The lights go out the same
燈光還是照樣明亮
The only difference is
唯一的差異是
You call another name
你嘴裡喊著是他人的名字
To your love
對你的愛
To your lover now
對你現在的戀人
To your love
對你的愛
The lover after me
在我之後的另一個戀人

And time goes by so slowly
時光慢慢流逝
The nights are cold and lonely
每個又冷又寂寞的夜晚
I shouldn't be holding on
我不應該堅持著
But I'm still holding on for you
但我卻持續堅持著你

Here I go again I promised myself I wouldn't think of you today
今天我又再次承諾,自己不會想起你
But I'm standing at your doorway
但我此時卻站在你家門外
I'm calling out your name because I can't move on
呼喚著你的名字,因為我實在是無法離去

Ever since you've been gone
自從你離開我
The lights go out the same
燈光還是照樣明亮
The only difference is
唯一的差異是
You call another name
你嘴裡喊著是他人的名字
To your love
對你的愛
To your lover now
對你現在的戀人
To your love
對你的愛
The lover after me
在我之後的另一個戀人

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    MoMoSuZuki 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()